Friday, February 7, 2014

Tahun 2013..

Assalamualaikum w.b.t....

Alhamdulillah, aku masih dalam keadaan sihat walafiat lagi. Dan ini adalah kali pertama aku baru buka blog untuk menulis. Ya Allah rindu sebenarnya untuk menulis. Tapi kononnya takda masa. ermm..kadang-kadang kena ada mood jugak nak menulis ni.

Pada tahun 2013 ini, banyak perkara yang berlaku dalam kehidupan aku, Alhamdulillah ada suka ada duka, tapi boleh diselesaikan dengan baik. Apa-apa perkara yang terjadi dalam kehidupan kita ini semuanya Dia yang tentukan. Dialah yang Maha Mengetahui segala yang ghaib dan tersembunyi. Allah Maha Besar.

Erm...sekarang dah bulan Mac. Pejam celik sekejap ja masa berlalu, bahang PRU13 pun terasa, rakyat masih tertanya-tanya bila agaknya tarikhnyakan. Dengan pembubaran parlimen tak diumumkan lagi. Wahai Pm yang disayangi bila agaknya yer?..erm..

Isu semasa sekarang hangat lagi diperkatakan, Ops Daulat pertempuran anggota keselamatan negara (POLIS dan ATM) dengan pengganas Sulu yang berlaku di Sabah. AllahuAkbar... 
Diharapkan semuanya berakhir dengan cepat.

Kejadian ini berlaku pada bulan Februari lalu lagi, dikatakan bahawa org Sulu ini menuntut Lahad Datu yang kononnya adalah milik mereka. Dan dalam kejadian itu, sampai sekarang anggota keselamatan negara telah gugur seramai 9 orang. Sedih bila diingatkan, mereka berkorban demi negara, tetapi ada lagi mulut jahat masih mempertikaikan kekuatan anggota negara.

Sungguh tidak dapat di pahami dengan orang begini, mereka tidak fikir disebalik kejadian itu berlaku, hanya mereka yang alaminya sahaja dapat fahami situasi itu.

Moga Allah melindungi kita.

No comments:

Post a Comment